جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

💕 قیمت و انواع دستگاه چاپ افست دست دوم و نو + آموزش و فروش

انواع دستگاه چاپ افست

فهرست مطالب

چاپ افست Offset printing نوعی چاپ است که بر روی سطح لاستیکی یک سیلندر یا استوانه گردان نوشته و عکس مورد نظر را بر می گردانند؛ سپس آن را روی کاغذ با فشار استوانه دیگر چاپ می کنند.
ماشین چاپ افست معمولی سه استوانه دارد. در این نوع چاپ نخست بر روی صفحه فلزی به نام زینک آنچه را که باید چاپ شود، منتقل می کنند در مرحله بعد با مواد شیمیایی طوری این صفحه را حساس می نمایند که مرکب چاپ فقط تصاویر و نوشته های صفحه را در بر بگیرد.

به دور نخستین استوانه زینک را می پیچند؛ سپس بر اثر فشار، طرح آن روی پوشش لاستیکی استوانه دوم بر گردانده می شود.
دوباره به دور استوانه سوم کاغذ سفید پیچیده می شود و از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم مطالب را می گیرد. ماشین های چاپ افست سرعت بالاتری نسبت به چاپ مسطح ( حروفی ) دارند.

قابل ذکر است که در صنعت چاپ افست کمپانی هایدلبرگ آلمان بزرگترین تولید کننده انواع ماشین های چاپ در جهان محسوب می شود.
سرعت و دقت بالایی دستگاه های چاپ افست دارند که این باعث شده کارهای چاپی را بتوان در تیراژها و سرعت بالایی انجام داد به همین دلیل خرید دستگاه های چاپ افست نو و دست دوم همیشه بازار گرمی دارند.

در این روش چاپ، مرکب و آب در تقابل یکدیگر استفاده می شوند با بهترین کیفیت چاپ متون و تصاویر را با دستگاه چاپ افست می توان انجام داد.
بافت سطح چاپ با سیلندر لاستیکی انطباق دارد و به دلیل این که سطح چاپ با صفحه فلزی زینک تماس مستقیم ندارد دستگاه های چاپ افست نسبت به دیگر دستگاه های چاپ عمر طولانی تری دارند.

تعداد کارهای چاپی را با دستگاه چاپ افست می توان به یک میلیون تیراژ رساند و این به جهت مرکب و زینک های باکیفیت آن است که نسبت به چاپ دیجیتال از نظر قیمت مقرون به صرفه تر هست. برای چاپ:

  • روزنامه
  • پوستر
  • انواع لیبل
  • بروشور
  • انواع فرم
  • اوراق اداری
  • تمبر
  • کتاب های ادبی نفیس
  • و …

از انواع دستگاه های چاپ افست استفاده می شود.

برای چاپ افست از سنسورهای که سیستم مرکب زنی هوشمند دارند، استفاده می شود. قبل از شروع چاپ برای هر پروژه ای مقدار لازم مرکب تنظیم می شود که این باعث شده در مصرف کاغذ صرفه جویی شود.

انواع دستگاه چاپ افست Offset printing

دستگاه چاپ افست دست دوم

دستگاه چاپ افست GTO

Grosser Tiegel Offset یک اصطلاح آلمانی است که معنی آن جبران هزینه های بزرگ هست. ماشین چاپ یک ورقی با این اصطلاح شناخته می شود که به آن  ماشین چاپ افست GTO می گویند.
25*35 سانتی متر از اندازه های است که این دستگاه چاپ می کند که با نام نیم ورقی شناخته می شود.
برای تیراژ های پایین تا 5000 برگ از این نمونه دستگاه استفاده می شود که برای چاپ بهترین و کم هزینه ترین دستگاه محسوب خواهد شد.

دستگاه چاپ افست 2 ورقی

دستگاه چاپ دو ورقی دستگاه چاپی است که 50*70 سانتی متر اندازه سیلندر آن هست.
در این اندازه تقاضای چاپ بسیار بالا است به همین دلیل این اندازه از دستگاه در بازار نسبت به دیگر اندازه ها فروش بیشتری دارد.
این نوع اندازه دستگاه چاپ سرعت و کیفیت بالایی دارد به همین دلیل از فروش بالایی برخوردار هست. کاغذهای یک و نیم ورقی که اندازه آن ها 60*45 است با این دستگاه چاپ می شوند.

دستگاه چاپ افست 4.5 ورقی

به دستگاه چاپ افستی که اندازه آن 70*100 سانتی متر است، دستگاه چاپ افست 4.5 ورقی می گویند در حال حاضر این اندازه بزرگترین سایز برای چاپ افست است. بنابراین برای چاپ با اندازه های بالا باید از این نوع دستگاه چاپ استفاده شود.
از نظر مدل، نوع دستگاه و کیفیت با دستگاه چاپ افست دو ورقی تفاوتی ندارد؛ ولی در کل هزینه چاپ و نگهداری آن بیشتر است. اگر 60*90 سانتی متر اندازه کاغذ باشد باید از این دستگاه چاپ افست استفاده شود. پیشنهاد میکنیم مقاله چاپ کارت ویزیت ما را نیز بررسی نمایید.

دستگاه چاپ افست رول ( وب _فد )

نوع کاغذی که در چاپ استفاده می شود، موجب تفاوت چاپ افست رول_ فد یا چاپ افست شیت_ فد شده است.
از کاغذهای برش خورده در چاپ شیت استفاده می شود؛ ولی در دستگاه چاپ افست رول به صورت های رول های پیوسته از کاغذ استفاده می شود که 10 تن وزن دارند.
علاوه بر این در کیفیت خروجی چاپ، هزینه چاپ و سرعت چاپ بین دستگاه چاپ افست شیت و دستگاه چاپ افست رول تفاوت وجود دارد.

چاپ رول از فرم مربوط به خود می تواند با سرعت بالا تا 60 هزار نسخه خروجی چاپی در ساعت داشته باشد؛ ولی این سرعت در چاپ شیت بیش از 12 هزار نسخه را نمی تواند، چاپ کند.

در این جا لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که کیفیت چاپ در دستگاه شیت از چاپ رول به مراتب بالاتر است و به همان نسبت در چاپ شیت مقدار کاغذی که دور ریخته می شود و برای تنظیم رنگ استفاده می گردد، کمتر هست.

دو روی کاغذ در چاپ شیت معمولا با هم چاپ نمی شود؛ چون دستگاه های چاپ شیت چهار رنگ هستند و برای چاپ روی کاغذ از این تعداد برج رنگ استفاده می شود. دستگاه های با هشت برج رنگ که به صورت همزمان می توانند روی هر دو روی کاغذ چاپ را انجام دهند، تنظیم رنگ آن ها به سختی انجام می شود و هزینه بسیار بالایی دارند؛ لذا مقرون به صرفه نیستند.

در چاپ رول به صورت همزمان دو روی کاغذ چاپ می شود؛ چون دستگاه چاپ رول فقط عملیات چاپ را انجام نمی دهد؛ بلکه به صورت همزمان عملیات تا کردن، خشک کنی و عملیات چاپ را انجام می دهد.
تفاوت زیادی بین هزینه چاپ دستگاه شیت و دستگاه رول وجود دارد. برای پروژه های بالای 20000 و در تیراژ بالا از چاپ رول استفاده می شود و برای صرفه اقتصادی باید از کاغذهای نازک تر استفاده گردد در حالی که در تیراژ 5000 برگ دار بهترین قیمت را چاپ شیت دارد.

قیمت دستگاه چاپ افست

بر اساس تیراژ و تکنولوژی که در ساخت دستگاه چاپ افست به کار رفته، قیمت دستگاه های چاپ افست متفاوت است. علاوه بر این مدل های مختلف این دستگاه ها که در قسمت قبل به آن ها اشاره کرده ایم باعث شده اند، قیمت این دستگاه ها متفاوت باشد.
افرادی که هزینه کافی برای خرید دستگاه چاپ افست نو ندارند، می توانند مدل های کار کرده و دست دوم این نوع دستگاه های چاپ را خریداری کنند.

قیمت دستگاه چاپ افست

آموزش و مراحل استفاده از دستگاه چاپ افست

فرآیند چاپ افست طی مراحل زیر انجام می شود:

  1. برای چاپ به وسیله دستگاه های چاپ افست از جوهر که معمولا رنگ های CMYK است، استفاده می شود که این رنگ ها داخل غلتک اول که به وسیله زینک یا لایه ای آلومینیوم پوشیده شده است، ریخته می شوند.
    غلتک جوهر نام دیگر این غلتک هست. این غلتک با غلتک آب از طریق سطح سیلندر صفحه درگیر می شود تا مناطقی که نیاز به آب ندارند و جوهر دارند از روی سیلندر پاک شوند.
  2. سیلندر افست یا سیلندر پایینی در جهت عکس چرخش سیلندر بالایی هست. برای این که آب فشرده شود و روی کاغذ جوهر به صورت تصویری آینه ای پدید آید روی سیلندر افست، سیلندر صفحه غلت می خورد.
  3. غلتک فشار یا همان غلتک نهایی به صورت استوانه ای فولادی هست که موجب شده روی سطح چاپی تصویر غلتک آفست به صورت کامل و دقیق چاپ شود.
  4. برای تمامی اقلام چاپی مانند بروشور، چاپ کاتالوگ افست و غیره تمام مراحل بالا تکرار می شود.

4 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر.

    یک دستگاه چاپ کتاب میخوام.

    حدودا ماهی ۵۰۰ جلد کتاب برام چاپ کنه کافی.

    لطفا مشخصات و قیمت را لطف کنید.

  2. سلام در تیتر فرمودید قیمت ولی درسایت از قیمت دستگاه افست درج نشده بود.اگر برشو ریااطلاعات بروز میباشد.محبت فرمایید .د واتساب…ا رسال گردد.باتشکر

  3. سلام وقت بخیر
    دستگاه افست رایوبی چهار رنگ نیاز داشتم برای خرید

  4. با سلام ‌واحترام و تشکر از اطلاعات ارائه شده در سایت ،
    چون درسایت شما قیمت دستگاههای دست دوم ‌و کار کرده درج نشده میخواستم لطف نماییدو جهت راهنمایی ودر صورت امکان قیمت تقریبی فروش یک دستگاه چاپ افست مدل SHINOHARA
    Offset 520*360
    که سالم و مورد بهره‌برداری هست را اعلام‌نمایید.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *