💕 آموزش طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ و تراکت لایه باز

چاپ تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ

فهرست مطالب

طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ یکی از راه های ارائه اطلاعاتی درباره خدمات و محصولات مشاغل در جهت جذب مشتری و مخاطبین می باشد. در واقع استفاده از تراکت های بی رنگ یکی از مقرون به صرفه ترین حالت تبلیغ است. همچنین با بکار بردن فتوشاپ می توان سرعت عمل و ابتکار تراکت ریسو را بیشتر کرد.

نحوه ایجاد سند برای طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ

فتوشاپ تنها به طراحی و اجرای کار های گرافیکی سنگین و بزرگ محدود نمی شود. بلکه طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ بسیار کاربرد دارد. در واقع این نرم افزار برای تراکت های دیجیتالی حرفه ای بسیار ایده آل می باشد و در چاپ تراکت بسیار کاربرد دارد.

گام اول در طراحی تراکت با فتوشاپ

قبل از انجام طراحی تراکت ریسو ابتدا باید یک سند در نرم افزار فتوشاپ ایجاد کنید. می توانید اندازه سند ایجاد شده را در سایز دلخواه یا ۲۱۶* ۱۵۴ تعیین نمایید. بیشترین توصیه برای انتخاب این سایز برابری آن با برگه آ ۵ می باشد.

گام دوم در طراحی تراکت سیاه و سفید با فتوشاپ

تنظیم خط برش در طراحی می تواند کادر طراحی را برای ما مشخص نماید. برای این کار باید به صورت دستی در این نرم افزار این خطوط را مشخص نمایید. استفاده از ابزار move می تواند شما را یاری رساند. باید تا حد امکان این خطوط ۳ mm از محور y دورتر باشد.

زمینه پایه برای طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ

به دلیل اینکه در طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ وجود یک طرح زمینه لازم نیست پس سند ایجاد شده را با همان زمینه سفید قبول میکنیم. چرا که اگر تصمیم به اجرای یک طرح پس زمینه نماییم سبب می شود داده های تراکت شما خوانا نشود.

نوشتن محتوا یا لوگو برای طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ

اضافه کردن یک لوگو یا متن در طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ یکی از لذت بخش ترین بخش طراحی است. برای این مرحله لازم است مراحل زیر طی شود:

برای شروع ابتدا به کمک ellipse یک شکل هندسی را ترسیم کنید. می توان سایز این شکل به صورت دلخواه یا در سایز ۲۴۸ پیکسل انجام شود. به دلیل اینکه طراحی ریسو است می توان زمینه را سفید یا طوسی روشن طراحی کرد. با بکار بردن ابزار type می توان یک متن نوشتاری را به شکل هندسی اضافه کرد. شما می توانید در حین نوشتن فونت نوشته را تغییر دهید. حتی امکان تغییر سایز نوشته برای شما مهیا می باشد. پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش طراحی بروشور با فتوشاپ را نیز بررسی کنید.

روی گزینه file کلیک کنید سپس گزینه place embedded را انتخاب کنید. حال لوگوی شرکت مورد نظر را لود کنید و در سند ایجاد شده قرار دهید. شما می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی لوگو را در هر قسمت از سند که بخواهید قرار دهید. حتی امکان تغییر سایز نیز وجود دارد.

عکس برای طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ

برای اضافه کردن عکس مورد نظر در طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ لازم است مراحل زیر انجام شود:

  • ابتدا یک شکل هندسی در سند ایجاد شده، ترسیم کنید. اندازه این شکل می تواند ۶۰ *۲۸ پیکسل باشد. ایجاد این شکل از طریق ابزار direct selection مقدور می باشد.
  • حال می توان از طریق گزینه file و سپس place embedded فایل یا عکس مورد نظر را انتخاب کنید و در سند قرار دهید.
  • اگر سایز عکس بزرگتر از شکل هندسی است بهتر است مقیاس آن را کوچک نمایید.

طراحی تراکت سیاه و سفید لایه باز

اگر تصمیم به طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ دارید بهتر است اطلاعاتی درباره تراکت لایه باز بدانید. به بیان ساده این طرح تراکت ریسو همانند یک فایل گرافیکی است که امکان مونتاژ تمام عنصر های آن وجود دارد. به عبارت دیگر اگر بخواهید یک تراکت با فرمت psd را طراحی نمایید شما به آسانی می توانید تمام عکس ها، نوشته ها و حتی جلوه ها را تغییر و دستکاری کنید. در نهایت شما می توانید یک طرح تراکت ریسو سفارشی داشته باشید. همچنین می توان قسمتی از طرح را حذف کرد یا می توان مطالب یا نوشته های جدیدی به آن اضافه کرد.

تراکت سیاه و سفید لایه باز

بیشتر بخوانید: چاپ بادکنک تبلیغاتی

دانلود تراکت لایه باز رایگان در طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ

علاقمندان به طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ می توانند با دانلود تراکت لایه باز رایگان در وب FREEPK بهترین انتخاب را داشته باشید. با ورود به این وب سایت شما با بیش از ۹۰۰۰۰ طرح در عناوین مختلف در اختیار خواهید داشت. برای دانلود تنها لازم است به بخش راهنمای آن مراجعه نمایید. قابل توجه است بیشتر طرح ها از حجمی کمتر از ۲G برخوردار هستند.

وب فندق از مرجع ترین طرح های لایه باز برای طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ می باشد. این وب در بین کاربران ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. وجود طرح های بی نظیر با پلتفرم های متنوع قابلیت این وب سایت می باشد. اگر فتوشاپ را در راس طراحی خود قرار داده اید می توانید از وب سایت PSD 365 بهره ببرید. این وب سایت غنی از طرح های PSD می باشد. هر چند می توان فایل های دیگری از جمله VIP را نیز در اختیار داشته باشید. اما نیاز است شما وجهی برای دانلود پرداخت نمایید.

از ساده ترین، کاربردی ترین و مرجع ترین طرح های لایه باز برای طراحی تراکت سیاه و سفید در فتوشاپ، وب سایت DESIGNER MILL می باشد. این وب سایت به آسانی طرح های مختلفی در حوزه موکاپ را در اختیار مخاطبین خود قرار می دهد. طرح هایی چون SKETCH, PSD در این وب کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه نیست. جالب است بدانید در وب سایت DESIGNER MILL هر کاربردی این اختیار را دارد که طرح های خود را در این وب سایت با دیگران share it نماید.

وب سایت FREEBIES BUG از جمله وب های بسیار پر طرفدار در حوزه گرافیست ها می باشد. دلیل اصلی اینکه این وب سایت در بین طراحان محبوب است رایگان بودن دانلود طرح های لایه باز است. همچنین وجود طرح های متنوع در حوزه سورس های گرافیک را نمی توان در نظر نگرفت. دانلود طرح های PSD در این وب کاملا رایگان است. همچنین در وب سایت FREEBIES BUG آیکون و فونت بسیار متنوع است. کاربران می توانند به آسانی sketch را نیز در این وب سایت دانلود نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *