💕 چاپ دستی روی بادکنک

چاپ دستی روی بادکنک

فهرست مطالب

تاریخچه چاپ روی بادکنک

چاپ روی بادکنک از حدود 15 الی 20 سال پیش در کشورهای اروپایی و آسیای شرقی آغاز گردید. لازم به توضیح است یکی از انواع تبلیغاتی که بسیار مورد توجه مردم در این کشورها قرار گرفت و سبب گردید سایر کشورهای نیز پا به این عرصه بگذارند و از این ظرفیت بالقوه بهره ببرند و کسب در آمد نمایند.

لذا اولین بار برای اینکه بتوانند تبلیغ یک کسب و کار و یک نوع تجارت را انجام دهند و از بازخورد این نوع تبلیغات مطلع گردند به صورت آزمایشی و پس از کلی آزمون خطا این کار صورت گرفت که بسیار نیز مورد توجه قرار گرفت و کم کم چاپ بادکنک تبلیغاتی به عنوان یک تبلیغات جدید و پر مخاطب مورد استفاده قرار گرفت.

در ابتدا فقط از متن و نوشته برای چاپ بادکنک استفاده می شد که با پیشرفت این نوع صنعت کم کم چاپ لوگو و یا حتی تصویر هم روی بادکنک انجام شد و سبب گردید با گذشت زمان علاوه بر جنبه تجاری، از چاپ بادکنک برای مصارف مختلفی مانند مراسمات و جشن ها و اعیاد و بسیاری موارد این چنینی نیز که برای تبلیغات و تجارت نمی باشد، مورد استقبال و استفاده قرار گیرد.

حال لازم به ذکر است که باید اعلام نمائیم از دیر باز چاپ بادکنک به صورت دستی و ابتدایی صورت می گرفت و با گذشت زمان و با پیشرفت قابل توجهی که در این صنعت به وجود آمد چاپ بادکنک دستگاهی نیز به روی کار آمد که در زیر نحوه انجام این دو مدل چاپ بادکنک تبلیغاتی را تا حدودی توضیح خواهیم داد.

همچنین بخوانید: کاربرد چاپ بادکنک تبلیغاتی

چاپ دستی روی بادکنک

چاپ به صورت دستی روی بادکنک

یکی از ابتدایی ترین انواع چاپ بادکنک که از آغاز این نوع صنعت انجام می گرفت، چاپ روی بادکنک به صورت دستی بود. در این نوع چاپ ابتدا طراحی لوگو و ساخت شابلون صورت می گرفت، البته باید گفته شود که برای ساخت شابلون از توری های با منافذ بسیار باز استفاده می شد که رنگ به راحتی از آن خارج شده و چاپ تا حدودی خیلی تمیز و امروزی نبود.

لذا بعد از اینکه شابلون یا همان کلیشه ساخته شد آن را به یک اهرمی که به صورت ثابت به یک میز کار فیکس شده بود متصل می کردند و این اهرم یا همان گیره فقط قابلیت بالا و پائین رفتن را داشت و سپس بعد از باد کردن دستی بادکنک و گیره زدن به قسمت ورودی هوای بادکنک برای اینکه باد از بادکنک خارج نشود، آنگاه بادکنک را به زیر گیره قرار داده و اهرم را از بالا به پائین کشانده و با یک کاردک یا قلم تقریبا محکم و سفت، رنگ را روی شابلون پخش کرده تا چاپ مورد نظر روی بادکنک تبلیغاتی نقش ببندد.

در این میان لازم به توضیح است که تعداد کثیری از بادکنک به دلیل فشار بیش از حدی که در زمان پائین آوردن اهرم روی بادکنک و یا پخش کردن رنگ روی شابلون که برای انجام چاپ صورت می گرفت در این هنگام می ترکید و ضایعات و هدر رفتگی بادکنک بسیار بالا بود که اصلا مقرون به صرفه نبود.

لذا با گذشت زمان و آشنایی هر چه بیشتر با نحوه چاپ دستی بادکنک، مشکلات کم کم مرتفع شده و به سود آوری رسید. و این نوع کسب و کار تا به جایی پیش رفت که به یک نوع صنعت رسید و برای افزایش راندمان کار دستگاه های مختص چاپ بادکنک پا به عرصه ظهور گذاشت.

همچنین بخوانید: چاپ بادکنک دو طرفه و دو رو

چاپ دستی روی بادکنک

چاپ دستگاهی بادکنک تبلیغاتی

در چند سال اخیر دستگاه های مخصوص چاپ روی بادکنک به جهت سهولت در کار و افزایش سفارشات توسط متخصصین ساخته و روانه بازار گردید.

-چاپ ابتدایی با دستگاه

در ابتدا این دستگاه ها به صورت پناماتیک بوده و با یک پدال پایی فرآیند چاپ بادکنک را انجام می داد. به این صورت که شما ابتدا باید بادکنک ها را به کمک پمپ باد برقی بادکنک باد نموده و سپس به شخصی که پشت دستگاه بود تحویل می دادید تا ایشان فرآیند چاپ روی بادکنک را انجام میدهد.

به این صورت که شابلون بر روی دو بازو و یا گیره مشخص شده روی دستگاه بسته می شد و سپس بادکنک بر روی صفحه ای که روی دستگاه قرار داشت گذاشته می شد و با فشار دادن پدال پایی شابلون که به اهرمی از قبل وصل شده بود به سمت پائین می آمد، و بر روی بادکنک تا میزان مشخص شده ای فشار خیلی کمی وارد می نمود تا کاملا تصویر لوگو روی بادکنک نقش ببندد و سپس قلمی که روی شابلون قرار داشت و وظیفه آن آغشته کردن رنگ روی شابلون به صورت رفت و برگشت شدن رنگ را داشت و به آن اسکوئیچی می گویند، فرآیند چاپ را به اتمام رسانده و چاپ لوگو روی بادکنک صورت می گرفت.

-چاپ بادکنک با دستگاه به صورت تمام اتوماتیک

حال امروزه دستگاه های چاپ بادکنک به صورت تمام اتوماتیک روانه بازار شده تا کار تماما به صورت دستگاه های و بدون دخالت دست صورت می گیرد. به این صورت که از نقطه باد شدن بادکنک توسط دستگاه تا چاپ و خشک شدن لوگو روی بادکنک تماما به صورت اتوماتیک انجام می شود.

لذا شایان ذکر است شرکت دیبا از به روزترین دستگاه های چاپ بادکنک تبلیغاتی در ایران بهره می برد و بهترین کیفیت چاپ روی بادکنک را با ظرفیت تولید تیراژ روزانه صد هزار عدد بادکنک در روز، فرآیند چاپ روی بادکنک را انجام می دهد.

شما می توانید برای انجام روند سفارش خود در خصوص انواع چاپ بادکنک، بالن تبلیغاتی، استند بادکنک و یا سفارش خدمات بادکنک آرایی با کارشناسان ما در شرکت دیبا از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: قیمت بادکنک هلیومی در بازار

چاپ دستی روی بادکنک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *