💕 وسایل مورد نیاز برای ساخت طاق بادکنکی

ساخت طاق بادکنکی

فهرست مطالب

از جذاب ترین و زیباترین کارهایی که برای دیزاین تولد، عروسی، نامزدی و سایر مراسمات انجام می شود ساخت طاق بادکنکی است. نکته متمایز ایندیزاین قابل استفاده بودن آن برای انواع مراسم رسمی و غیر رسمی می باشد. قابل توجه ترین دیزاین و آراستن همه مراسمات سبک بادکنک آرایی ان مراسم و جشن می باشد.

بادکنک آرایی امروزه با توجه به شکیل بودن و کم هزینه بودن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. طاق بادکنکی در کنار جذابیت و زیبایی، هزینه و انرژی بسیار کمی لازم دارد و ساخت آن بسیار آسان است. به طور کلی قرار دادن تعداد زیادی بادکنک با نظمی خاص در کنار هم را بادکنک ارایی می نامند.

ساخت طاق بادکنکی

مواد اصلی برای ساخت طاق بادکنکی

اصلی ترین مورد در ساخت طاق بادکنکی نوار چسب می باشد. نوار چسب مهمترین نقش را در ساخت و نظم دادن به طاق دارد. گاهی افراد به جای چسب از نوار بادکنک آرایی استفاده می کنند. نوار بادکنک آرایی حرفه ای تر و اصولی تر از چسب می باشد اما هزینه بیشتری را در بر می گیرد. در ادامه بادکنک نیز به تعداد لازم نیاز است.

برای این کار هم می توان از بادکنک معمولی استفاده کرد و هم می توان از بادکنک مخصوص بادکنک ارایی هم استفاده نمود. قیچی و نوار چسب پهن از دیگر موارد مورد نیاز برای ساخت طاق می باشد.

ساخت طاق بادکنکی منظمبرای ساخت طاق بادکنکی منظم با نوار چسب طبق دستورالعمل زیر عمل می کنیم:

  1. ابتدا اندازه طاق باید تعیین شود. اندازه طاق با در نظر گرفتن محل تزیینات مشخص می شود.
  2. نوار چسب پهن باید بیشتر از اندازه طاق برش زده شود. طرف دیگر چسب را بر برگردانده می شود و باید دو سر نوار چسب به هم متصل شوند. به این صورت که دو طرف نوار حالت چسبی داشته باشد.
  3.  لازم است که بر روی نوار چسب با فواصل مناسب سوراخ هایی ایجاد شود. درون این سوراخ ها انتهای بادکنک قرار می گیرد. قرار گیری بادکنک ها منظم و با اندازه دقیق باید انجام شود. لازم است سوراخ های ایجاد شده کمی ریز باشند. ریز بودن این سوراخ ها باعث می شود که بادکنک از آنها رد شود اما خارج و جدا نشود.
  4. برای وصل کردن بادکنک ها به نوار چسب باید بادکنک اول که نصب شد بادکنک دوم در خلاف جهت بادکنک اول متصل شود. این روال ضربدری ادامه پیدا می کند تا زمانی که طاق به طور کامل ساخته شود.
  5.  زمانی که نوار چسب برش داده شده کوچک بود می توان با اضافه کردن نوار جدید طول آن را افزایش داد.
  6. بعد از تکمیل شدن طول طاق نوبت به وصل کردن آن می رسد. برای متصل کردن طاق می توان از نخ یا چسب بادکنک استفاده کرد. استفاده از نخ و چسب به محل مورد نظر بستگی دارد. افراد با توجه به محل قرار گیری می توانند تصمیم بگیرند که از کدام یک از آنها استفاده نمایند.

ساخت طاق بادکنکی

ساخت طاق بادکنکی نامنظم

ساخت طاق بادکنکی نامنظم مشابه روش ساخت نوع منظم آن می باشد و تنها در مواردی تفاوت ایجاد شده است. مهم ترین نکته در ساخت طاق بادکنکی قرار گیری منظم بادکنک ها در کنار هم می باشد. چه در حالت منظم و چه درحالت نامنظم بادکنک ها به شیوه ی مرتب در کنار هم قرار می گیرند. اما دلیل نامگذاری نامنظم برای این حالت تفاوت سایز بادکنک ها می باشد.

در روش منظم همه بادکنک ها به یک اندازه باد می شوند. اما در روش نامنظم هر یک از بادکنک ها اندازه متفاوتی دارند. برای انجام این کار می توان بادکنک های یک اندازه را در سایز های متفاوت باد کرد. همچنین می توان بادکنک هایی با سایز های مختلف تهیه نمود. سبک نامنظم طاق بادکنکی بسیار زیباتر از نمونه ساده و منظم آن می باشد. طاق نامنظم نیازمند دقت و تعداد بادکنک بیشتری می باشد.

ایده انتخاب رنگ در ساخت طاق بادکنکی

برای ساخت طاق بادکنکی ابتدا باید به مناسبت جشن و مراسم توجه شود. انتخاب رنگ برای بادکنک ارایی معمولا به سلیقه افراد بستگی دارد. اما بهتر است که افراد بادکنک های مورد استفاده برای هر مراسمی را تا حدودی بشناسند. به طور معمول برای تولد ها می توان از هر رنگ بادکنکی استفاده کرد. اما هماهنگ کردن رنگ طاق با لباس، کیک.

تم تولد می تواند جلوه زیبا تر و شکیل تری داشته باشد. امروزه بادکنک هایی با رنگ کروم و پاستیلی بسیار ترند شده و مورد توجه قرار گرفته اند. همچنین برای مراسمات عروسی و عقد می توان از بادکنک های روشن استفاده کرد. استفاده از رنگ روشن برای تزئینات عروسی بسیار زیبا و متناسب می باشد. به طور معمولا برای مناسبت ولنتاین از بادکنک های قرمز و مشکی استفاده می شود. برای شب یلدا نیز می توان از طاقی تشکیل شده از بادکنک سبز و قرمز استفاده نمود.

ساخت طاق بادکنکی نیم ارک

ساخت طاق بادکنکی نیم ارک کمی دشوار تر از طاق های کامل می باشد. اما این سبک طاق بسیار زیبا و شکیل تر است. از طاق های نیم ارک برای تزیین میز ها و وسایل دکوری استفاده می شود. به طور معمول نیم ارک ها طرفداران بیشتری نسبت به طاق کامل دارند. زیرا این مدل بادکنک آرایی فضا را شیک تر و زیباتر نشان می دهد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت طاق نیم ارک به صورت زیر می باشد:

  •  میخ و چکش
  •  چسب حرارتی
  •  چسب نواری
  •  توری مرغی
  •  سیم
  • انبردست
  •  بادکنک

برای ساخت نیم آرک ابتدا باید طرح دیزاین مورد نظر بر روی کاغذ کشیده شود. بعد از در اختیار داشتن طرح اولیه شروع به نصب توری مرغ با توجه به طرح شود. نصب توری با کمک میخ و چکش انجام می گیرد. بهتر است محل اتصال توری به میخ با استفاده از سیم به خوبی محکم شود.

ساخت طاق بادکنکی

بادکنک ها بعد از اینکه باد شدند با کمک چسب حرارتی می توان آنها را به هم متصل نمود. بادکنک به صورت دسته های چندتایی به هم متصل آماده می شوند. این دسته ها را می توان با کمک چسب بادکنک یا چسب نواری به توری متصل نمود. با پوشاندن کامل توری می توان یک طاق با حالت نیم دایره و یا تقریبا اس مانند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *