💕 چسب بادکنک چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب بادکنک چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

اولین بادکنک‌ها از پوست حیوانات و یا روده حیوانات ساخته می‌شدند. مردم بومی مناطق گرمسیری از این بادکنک‌ها برای تزئین، بازی و حتی حمل نامه‌ها استفاده می‌کردند.

در قرن سوم پیش از میلاد، چینی‌ها اولین بادکنک‌های کاغذی را اختراع کردند. این بادکنک‌ها از کاغذ برنج ساخته می‌شدند و با هوای گرم پر می‌شدند. چینی‌ها از بادکنک‌های کاغذی برای تزئین، بازی و حتی در مراسم مذهبی استفاده می‌کردند.

در قرن ۱۷ میلادی، اروپایی‌ها بادکنک‌های چینی را به اروپا آوردند. آنها از بادکنک‌ها برای تزئین، بازی و حتی در تحقیقات علمی استفاده می‌کردند. در سال ۱۷۸۳، دو برادر فرانسوی به نام‌های ژاک و ژون-میشل بلون، اولین پرواز انسان‌ها با بالن را انجام دادند. آنها از یک بالن بزرگ ساخته شده از پارچه و کاغذ استفاده کردند که با گاز هلیوم پر شده بود.

در قرن ۱۹ میلادی، بادکنک‌های مدرن با استفاده از لاستیک ساخته شدند. این بادکنک‌ها بادوام‌تر و سبک‌تر از بادکنک‌های قدیمی بودند. در سال ۱۹۲۹، اولین بادکنک‌های لاتکس با استفاده از فرآیندی به نام ولکانیزاسیون ساخته شدند. این بادکنک‌ها بادوام‌تر و انعطاف‌پذیرتر از بادکنک‌های قدیمی بودند.

شما برای انجام بادکنک آرایی و چاپ بادکنک یا باید کار دیزان جشن خود را به افرادی که متخصصین امر می باشند بسپارید یا اینکه خودتان دست به کار شده و کار زیباسازی محل برگزاری مراسم خویش را بر عهده بگیرید و به راحتی و با صرف کمترین هزینه بادکنک آرایی جشن خود را انجام دهید و البته برای این کار نیاز به تجهیزاتی است که از جمله آنها استفاده از چسب بادکنک می باشد.

انواع چسب بادکنک

یکی از راه هایی که در امر بادکنک آرایی بسیار به شما کمک می کند و میتوانید به کمک آن بادکنک های جشن خود را به بهترین شکل در محل مورد نظر قرار دهید و دیزاین نمایید چسب بادکنک می باشد. لازم به توضیح است که چسب بادکنک در دو نوع چسب دو طرفه بادکنک و چسب مایع مخصوص گاز هلیوم در بازار موجود می باشد.

چسب بادکنک، نوعی چسب شفاف و لاستیکی است که به طور خاص برای نگه داشتن بادکنک‌ها در جای خود طراحی شده است. این چسب، با بافت کشسانی که دارد، به شما امکان می‌دهد تا بادکنک‌ها را به دیوارها، سقف و سایر سطوح بچسبانید و فضایی شاد و پرنشاط را به وجود بیاورید.

استفاده از چسب بادکنک در سال‌های اخیر به دلیل مزایای متعددی که دارد، بسیار محبوب شده است:

قابلیت استفاده آسان: چسب بادکنک در اشکال مختلف مایع، اسپری و نوار در دسترس است و استفاده از آن بسیار آسان است.
قدرت چسبندگی بالا: چسب بادکنک، قدرت چسبندگی بالایی دارد و می‌تواند بادکنک‌ها را به طور محکم در جای خود نگه دارد.
تنوع در استحکام: چسب بادکنک در استحکام‌های مختلفی قابل خریداری است که می‌توانید متناسب با وزن بادکنک‌ها و سطحی که می‌خواهید آنها را به آن بچسبانید، چسب مناسب را انتخاب کنید.
سرعت خشک شدن: چسب بادکنک به سرعت خشک می‌شود و شما می‌توانید بدون نگرانی از افتادن بادکنک‌ها، از آنها در تزئینات خود استفاده کنید.

انواع چسب بادکنک

همچنین بخوانید: بادکنک آرایی ساده و شیک

چسب دو طرفه بادکنک و نحوه استفاده از آن :

چسب دو طرفه بادکنک به صورتی رولی میباشد و در بسته های ۸۰ الی ۱۰۰ عددی در بازار موجود است. این نوع چسب ها بصورت بی رنگ هستند و روی یک نوار کاغذی بصورت قطره قطره قرار دارد و به راحتی میتوانید برای چسباندن بادکنک به سقف و یا دیوار از آن استفاده نمایید.

طریقه مصرف چسب دو طرفه بادکنک نیز به این شکل است که رول کاغذی را از جایی که چسب ها به آن متصل هستند را روی بادکنک قرار داده و قسمت زیرین چسب به بادکنک میچسبد و بدون دخالت دست و به راحتی کاغذ رولی را به سمت بالا بکشید تا چسب از رول کاغذی جدا شود و سپس چون طرف بالایی چسب آزاد شده است میتوانید بادکنک را به محلی که مورد نظرتان است بچسبانید .

 

چسب مایع بادکنک گازی و نحوه استفاده از آن :

همان طور که در مقالات قبلی بصورت مختصر توضیح دادیم این نوع چسب فقط و فقط زمانی کاربرد دارد که شما می‌خواهید داخل بادکنک را با گاز هلیوم پر نمایید.
طریقه مصرف آن نیز به این شکل می باشد که شما بادکنک را وقتی که عاری از هرگونه باد و یا هوا می باشد، مقداری از چسب را در حد یک یا دو قطره داخل بادکنک ریخته و به آرامی با دو انگشت خود بادکنک را ماساژ دهید تا تمامی جداره داخلی بادکنک آغشته به چسب مایع گردد و سپس می‌توانید گاز هلیوم را به راحتی و با خیال راحت داخل بادکنک تزریق نموده و به مدت طولانی از بادکنک هلیومی خود استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که اگر مقدار زیادی از چسب مایع را داخل بادکنک بریزید سبب میگردد حالت ارتجاعی بادکنک لاتکسی کم شده و نتوانید بادکنک را به راحتی و به مقدار کافی از گاز هلیوم پر نمایید و همچنین علاوه بر آن تزریق بیش از اندازه چسب مایع موجب سنگین شدن بادکنک میشود و زمانی که گاز هلیوم را داخل بادکنک پر کردید سبب می شود به علت سنگینی چسب داخل بادکنک، بادکنک بصورت معلق در هوا در محل مورد نظرتان قرار نگیرد.

همچنین بخوانید: چند ایده برای تولد

چسب بادکنک چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه کندن چسب دو طرفه از دیوار :

زمانی که مراسم و جشن تان تمام شد برای کندن بادکنک ها از دیوار می توانید به راحتی و بدون کوچکترین دغدغه ایی اقدام نمایید. راه حل آن این است بادکنک را از جایی که به دیوار چسبیده است باید به آرامی به سمت خود بکشید تا چسب از دیوار جدا شود.

اگر بادکنک را بصورت سریع و ضربه ایی بکشید ممکن است آن طرف از چسب که به بادکنک چسبیده جدا شود و چسب بر روی دیوار باقی بماند .

البته در این جور مواقع هم بدون هیچ گونه استرسی میتوانید چسب را از روی دیوار جدا کنید فقط باید یک مقداری حوصله به خرج دهید و با کمک یک مقداری استون خالص ۱۰۰٪ که به پشت چسب میمالید میتوانید چسب را از روی دیوار جدا نمایید. چون منافظ چسب، زمانی که آسیتون به آن برخورد میکند حالت چسبندگی خود را از دست داده و از محلی که به آن چسبیده است جدا می شود.

از این رو برای هرگونه چاپ بادکنک و استفاده از بادکنک هلیومی نیاز است تا از موادی استفاده شود که طول عمر بادکنک گازی بیشتر شود. چسب بادکنک از جمله مواردی است که باعث می شود بادکنک هلیومی مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص چاپ بادکنک و بادکنک آرایی با مشاورین ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: چه نوع پمپ باد بادکنکی بخریم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *